Loading...

Τελευταία νέα από το www.mavromatidis.gr...

Ενημέρωση περί του Δήμου Δημ Υψηλάντη 5.11.07

Θέματα

-Δημοτικό Συμβούλιο 29-10-07 για το Τεχνικό Πρόγραμμα 2008

-Ομιλία Νομάρχη Κοζάνης στην ημερίδα του Σπάρτακου 3.11.07 για μετεγκατάσταση Μαυροπηγής – Ποντοκώμης και δημιουργία νέας μονάδας

-ΨΗΦΙΣΜΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΗ

-Συνέλευση ένωσης ΤΕΔΚ Δυτικής Μακεδονίας 1.11.07 για το 4ο ΚΠΣ και τοποθέτηση

-Συνέδριο ΚΕΔΚΕ στην Κυλλήνη για «Καποδίστρια β’»

Δημοτικό Συμβούλιο 29-10-07 για το Τεχνικό Πρόγραμμα 2008

Θέμα 1ο [Το Τεχνικό Πρόγραμμα 2008 μπορεί να αποσταλεί με mail.]

Ζητήσαμε πριν συζητήσουμε για το Τεχνικό Πρόγραμμα 2008 να απαντηθεί ποιο ποσοστό του Τ.Π. 2007 έχει υλοποιηθεί και αν είναι ικανοποιημένη η συμπολίτευση από αυτό. [ο κ. Χαϊτίδης που εισηγήθηκε εκ μέρους της παράταξης του κ. Μιχαηλίδη είπε ένα σημαντικό ποσοστό το οποίο δεν γνωρίζει επακριβώς]

Σημειώσαμε ότι κατά την άποψη μας τα Τεχνικά Προγράμματα του 2008 και του 2007 είναι σχεδόν ταυτόσημα. Χαρακτηριστικό ότι το σύνολο των είκοσι (20) έργων του Τ.Π. 2007 για υπηρεσίες πολιτισμού, αθλητισμού & κοινωνικής πρόνοιας εμπεριέχεται στο Τ.Π. 2008 πλην τριών (3) (με αντικατάσταση π.χ. τη συντήρηση γηπέδου καλαθοσφαίρισης ΔΔ Σιδερών) και την προσθήκη του γηπέδου ποδοσφαίρου 5x5 με χρηματοδότηση από το ΕΛΛΑΔΑ 2004. Δηλαδή ότι αφορά χρηματοδοτήσεις που είναι από Ιδίους Πόρους στο συντριπτικό τους ποσοστό είναι ίδιες (για να μην αναφερθούμε και στις υπόλοιπες κατηγορίες του Τ.Π. και κουράσουμε). Αυτό αφορά το σύνολο σχεδόν των Τ.Π. 2007 και 2008. Για μας σημαίνει πολιτικά ότι τα έργα και οι δράσεις που προγραμματίστηκαν ή δεν υλοποιήθηκαν ή δεν «έπιασαν τόπο» ή κάτι τέλος πάντων δεν κάναμε σωστά ως Δήμος.

Επισημάναμε ότι υπάρχει η ενσωμάτωση του ΣΧΟΟΑΠ με πραγματικό προϋπολογισμό και η μελέτη της ατμοσφαιρικής ρύπανσης τα οποία δρομολογήθηκαν αναγκαστικά λόγω των ραγδαίων εξελίξεων που έχουμε στο Δήμο μας. Επίσης για τη μελέτη τηλεθέρμανσης (277.397€) θυμίσαμε ότι ζητήσαμε στο προηγούμενο Δ.Σ. την παρουσίασή της διότι έχουμε σοβαρές επιφυλάξεις αφενός μεν ως προς την οικονομική ωφελιμότητά της και αφετέρου ως προς το σχεδιασμό για τον πάροχο της τηλεθέρμανσης, ιδιαίτερα μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της ενέργειας.

Ακόμη παραλείφθηκε από το Τ.Π. 2008 σε σχέση με τις μελέτες που υπήρχαν στο Τ.Π. 2007 μόνο η «μελέτη οριοθέτησης οικισμού Κτενών». Αυτή υλοποιήθηκε στο τρέχον έτος ή άλλαξε τίποτα στο σχεδιασμό για τα Κτενά; [Απαντήθηκε από τη συμπολίτευση ότι θα το υλοποιήσει η Νομαρχία και γι’ αυτό παραλείφθηκε]

Τονίσαμε την απογοήτευση μας διότι στο Τεχνικό Πρόγραμμα δεν λάβανε υπόψη ούτε καν τις προτάσεις που καταθέσαμε για το Θησέα που δύο φορές εντός του τρέχοντος έτους έφερε η συμπολίτευση ως θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο και όπου καταθέσαμε εγγράφως τις προτάσεις μας.

Άρα κατά την άποψη μας δεν υπάρχει ουσιαστική αναπτυξιακή στόχευση για την επόμενη ημέρα στο Δήμο Δημητρίου Υψηλάντη με το Τεχνικό Πρόγραμμα το μεγαλύτερο μέρος του οποίου αναμένεται να είναι λογικά και στον επόμενο προϋπολογισμό.

Ακολούθησε συζήτηση στο Δ.Σ. Σημειώσαμε ότι έχουμε 2 προκλήσεις ταυτόχρονα εντός των επομένων 2 μηνών: τον Καποδίστρια β’ και την πιθανώς ανακοινωθείσα μετεγκατάσταση Ποντοκώμης από το Νομάρχη και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΗ ΑΕ. Έτσι εμείς θα προκαλέσουμε Δημοτικό Συμβούλιο για επανασχεδιασμό όλης της πολιτικής του Δήμου μας ανάλογα με τις εξελίξεις.

Ψηφίσαμε λοιπόν το Τεχνικό Πρόγραμμα ζητώντας να ενσωματωθούν οι προτάσεις μας στο Θησέα και όσα στο προηγούμενο διάστημα καταθέσαμε ως προτάσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο και έχουν κατατεθεί εγγράφως [τα οποία έγιναν δεκτά από το συνδυασμό του κ. Μιχαηλίδη] αφού ούτως ή άλλως στην κορυφαία διαδικασία που είναι ο προϋπολογισμός του Δήμου, όπου θα φανεί και το μέρος του Τεχνικού Προγράμματος που θα υλοποιηθεί, θα γίνει από μέρους μας σχετική πολιτική τοποθέτησή καθώς και η σύγκριση των ετών 2007 και 2008.

Το Τεχνικό Πρόγραμμα τελικώς ψηφίστηκε ομόφωνα με τις προσθήκες των κ. Αμανατίδη και Αθανασιάδη που θα δοθούν εντός της τρέχουσας εβδομάδας.

Ζητήσαμε επίσης να δοθεί αντίγραφο του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Δήμου μας στους Δημοτικούς Συμβούλους.

Στο επόμενο Δ.Σ. θα θέσουμε ερωτήματα για τη λειτουργία του Δήμου μας που λόγω του χαρακτήρα του παρόντος Δ.Σ. δε θελήσαμε να καταθέσουμε.

Ομιλία Νομάρχη Κοζάνης στην ημερίδα του Σπάρτακου 3.11.07 για μετεγκατάσταση Μαυροπηγής – Ποντοκώμης και δημιουργία νέας μονάδας

Ο Νομάρχης Κοζάνης κ. Δακής ενημέρωσε στην ημερίδα του Σπάρτακου σχετικά με τους λιγνίτες ότι συμφωνήθηκε με τον κ. Αθανασόπουλο μεταξύ άλλων και η δημιουργία νέου ΑΗΣ 450 ΜW και οι μετεγκαταστάσεις Μαυροπηγής – Ποντοκώμης. Παρών ήταν τόσο ο κ. Αθανασόπουλος όσο και οι όλοι οι Διευθυντές της ΔΕΗ ΑΕ.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ

Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Κοζάνης ανταποκρινόμενο στο ρόλο του και σε συνάρτηση με τις αποφάσεις του “ Συμφώνου Συνεργασίας – Συνύπαρξης της ΔΕΗ ΑΕ με την τοπική κοινωνία του Νομού Κοζάνης”, εκφράζει την έντονη ανησυχία του για τα τεκταινόμενα στη ΔΕΗ ΑΕ που προέκυψαν μετά τη δημοσιοποίηση από την επιχείρηση της πρότασης για το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης.

Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Κοζάνης χαιρετίζει τη δέσμευση του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της ΔΕΗ ΑΕ κ. Π. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟ κατά την κοινή συνεδρίαση στις 8/10/2007 με το Σύμφωνο Συνεργασίας για:

1. Την κατασκευή νέου Λιγνιτικού Σταθμού Ισχύος 450 MW στην Πτολεμαΐδα, σε αντικατάσταση των παλαιών μονάδων του ΑΗΣ Πτολεμαΐδας.

2. Την άμεση κατάθεση Επιχειρησιακού Σχεδίου συγκεκριμένων δράσεων που θα υλοποιήσει η ΔΕΗ ΑΕ στην περιοχή, για την περιβαλλοντική αποκατάσταση και την προστασία του περιβάλλοντος από τη λειτουργία των λιγνιτορυχείων και των σταθμών παραγωγής.

3. Τη μετεγκατάσταση των οικισμών Μαυροπηγής και Ποντοκώμης που πλήττονται βάναυσα από τη δραστηριότητα της ΔΕΗ ΑΕ και την αξιοποίηση των λιγνιτικών κοιτασμάτων που υπάρχουν κάτω από τα δύο αυτά δημοτικά διαμερίσματα.

4. Την από κοινού παρέμβαση της Ν.Α. Κοζάνης και της ΔΕΗ ΑΕ προς το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών για τον επαναπροσδιορισμό του τρόπου υπολογισμού του ΑΕΠ Δυτικής Μακεδονίας, δεδομένου ότι επηρεάζεται καθοριστικά από τη δραστηριότητα της ΔΕΗ ΑΕ.

5. Την κατασκευή Σταθμού Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο για την περαιτέρω αξιοποίηση της τεχνογνωσίας του ανθρώπινου δυναμικού και των υποδομών της περιοχής μας.

Ταυτόχρονα το Νομαρχιακό Συμβούλιο Κοζάνης διεκδικεί και απαιτεί:

  • Τη μετεγκατάσταση του ΔΔ Ακρινής του Δήμου Ελλησπόντου αλλά και τη σύνταξη από τη ΔΕΗ ΑΕ ενός συνολικού σχεδίου μετεγκαταστάσεων στην περιοχή, προκειμένου να μπορεί η τοπική κοινωνία να προγραμματίσει τις δράσεις και την υλοποίηση των σχεδίων ανάπτυξης της.
  • Την προστασία του υδάτινου δυναμικού του ενεργειακού κέντρου με τη δημιουργία νέων λιμνοδεξαμενών – ταμιευτήρων, με την ορθολογική αξιοποίηση και τον εμπλουτισμό των λιμνών Αλιάκμονα και Ιλαρίωνα, τη δημιουργία εσωτερικών υδροδεξαμενών στα ορυχεία και την εκμετάλλευση των εσωτερικών νερών των ορυχείων.
  • Την επαναπόδοση εδαφών και την εξυγιαντική διαμόρφωση τους, με φυτική γη, για αξιοποίηση κάθε μορφής δράσης.
  • Την δέσμευση της πολιτείας για την έλευση του αγωγού φυσικού αερίου στην περιοχή μας.
  • Την διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας της ΔΕΗ ΑΕ στην περιοχή.
  • Την ενίσχυση του θεσμού της εντοπιότητας και των πληττομένων με άρση του ορίου ηλικίας στις προσλήψεις
  • Την διατήρηση του δημόσιου ενιαίου και καθετοποιημένου χαρακτήρα της ΔΕΗ ΑΕ που θα διασφαλίσει τον κυρίαρχο ρόλο της επιχείρησης στην αγορά ενέργειας.
  • Τον χαρακτηρισμό του λιγνίτη ως εθνικού καυσίμου και τη διασφάλιση της ορθολογικής εκμετάλλευσης μέχρι το τέλος όλων των κοιτασμάτων.

Με το παρόν ψήφισμα, το Νομαρχιακό Συμβούλιο Κοζάνης δηλώνει την πρόθεση και την αποφασιστικότητα του να συνεχίσει το διάλογο με τη ΔΕΗ ΑΕ και το Υπουργείο Ανάπτυξης, χωρίς όμως να παρεκκλίνει από τις αποφάσεις του Συμφώνου Συνεργασίας και της τοπικής κοινωνίας, όπως αυτή εκφράζεται από τα θεσμοθετημένα όργανα της.


Συνέλευση ένωσης ΤΕΔΚ Δυτικής Μακεδονίας 1.11.07 για το 4ο ΚΠΣ και τοποθέτηση

Τοποθέτηση στο συνέδριο της ένωσης ΤΕΔΚ 1-11-07 για το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην 4η Προγραμματική Περίοδο

Κυρίες και κύριοι,

τον Μάϊο του 2007 κατατέθηκε από μέρους μας, πρόταση για την πιστοποίηση όλων των ΟΤΑ α’ βαθμού με οριζόντιο τρόπο, θέμα που συζητήθηκε στην ΤΕΔΚ Κοζάνης τον Ιούλιο του 2007 όπου υπήρξε και η σχετική ομόφωνη απόφαση. Θυμίζω σε όσους παρακολουθούν τα τεκταινόμενα της ΤΕΔΚ ότι στην εισήγηση μας ζητήθηκε πέραν της πιστοποίησης και η δημιουργία μηχανισμού υποστήριξης από την ΤΕΔΚ και την ΑΝΚΟ προς τους ΟΤΑ α’ βαθμού για την ωρίμανση ως προς τις διαδικασίες των προς ένταξη πράξεων στο ΕΣΠΑ (4ο ΚΠΣ) με ενδεικτική χρηματοδότηση 500.000€ από το διαδημοτικό Θησέα. Τότε θεωρήθηκε από κάποιους υπερβολικό, ωστόσο το ποσό ψηφίστηκε. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο που συζητείται αυτές τις ημέρες με θέμα τη «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007-2013» προσπαθεί να αντιμετωπίσει, κατά την άποψή μου όχι με ξεκάθαρο και ολοκληρωμένο τρόπο αυτό το έλλειμμα σχεδιασμού και προγραμματισμού, για το οποίο εμείς ήδη ως ΤΕΔΚ κινηθήκαμε έγκαιρα.

Θα ήθελα να σημειώσω ότι τον Οκτώβριο του 2000, συμμετείχα σε ομάδα έργου με στελέχη της ΤΕΔΚ και της ΑΝΚΟ όπου και καταθέσαμε επεξεργασμένη πρόταση για τη διαδημοτική συνεργασία με τη δημιουργία Συνδέσμου Τεχνικής Στήριξης (Σ.ΤΕ.Σ.). Στην πρόταση εκείνη προτείναμε την ΤΕΔΚ Ν. Κοζάνης ως φορέα πολιτικού σχεδιασμού και την ΑΝΚΟ Α.Ε. ως επιχειρησιακό μηχανισμό εφαρμογής και υλοποίησης. Στόχος τότε ήταν η δημιουργία του τεχνοκρατικού υποβάθρου που θα υπερβαίνει τις αδυναμίες και ελλείψεις της ΤΥΔΚ (που πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι υπηρεσία της Αυτοδιοίκησης αλλά της Περιφερειακής Διοίκησης) ώστε οι ΟΤΑ να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις τρέχουσες απαιτήσεις που διαμορφωνόταν με το 3ο ΚΠΣ.

Τα παραπάνω τα αναφέρω διότι όλοι μας λίγο πολύ είτε γνωρίζουμε είτε οφείλουμε να γνωρίζουμε την ουσία που είναι η ισότιμη προγραμματική και επιχειρησιακή συμμετοχή των ΟΤΑ της περιφέρειας μας στο ΕΣΠΑ. Οφείλουμε, λοιπόν, με τις πολιτικές μας αποφάσεις να προλαμβάνουμε τις εξελίξεις προς όφελος της αυτοδιοίκησης.

Εκτίμησή μου είναι ότι με το νέο νομοσχέδιο, παρόλο που είναι πολύπλοκο, δημιουργούνται νέα εργαλεία όπως η δημιουργία του Αναπτυξιακού Οργανισμού Περιφέρειας (ΑΟΠ), της ΔΗΜΟΣ ΑΕ, η δυνατότητα εκχώρησης σε άλλον φορέα της υλοποίησης έργου, μεταξύ αυτών και αναπτυξιακών εταιρειών καθώς και η δυνατότητα δημιουργίας από τις ΤΕΔΚ ομάδων υποστήριξης των ΟΤΑ α’ βαθμού.

Καταθέτω λοιπόν τις παρακάτω προτάσεις για να πάρουμε από κοινού αποφάσεις:

  • Δημιουργία από τις ΤΕΔΚ των ομάδων εργασίας για το ΕΣΠΑ με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα μέσω των αναπτυξιακών μας εταιρειών όπου θα συμμετέχουν εκτός από στελέχη της ΤΕΔΚ και το απαραίτητο προσωπικό με διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ήδη η ομάδα εργασίας για την πιστοποίηση των ΟΤΑ α’ βαθμού ενεργοποιείται στο Ν. Κοζάνης. Προτείνω να διευρυνθεί η ομάδα εργασίας για την υποστήριξη των ΟΤΑ α’ βαθμού όπως γίνεται με την πρόβλεψη που υπάρχει για τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις στο άρθρο 27 του προτεινόμενου προς ψήφιση νομοσχεδίου.
  • Τον ορισμό μίας ομάδας συντονισμού των ομάδων των ΤΕΔΚ με ένα στέλεχος από κάθε ομάδα σε επίπεδο νομού, εάν θέλουμε η Ένωση ΤΕΔΚ της Περιφέρειας μας να έχει ουσιαστικό προγραμματικό λόγο και να διαγιγνώσκει άμεσα τα προβλήματα που πιθανόν να παρουσιάζονται κατά την υλοποίηση του ΕΣΠΑ στην Περιφέρεια μας.
  • Να υπάρξει ψήφισμα της ένωσης ΤΕΔΚ που να σταλεί στο ΥΠΟΙΟ, στα κόμματα και στους βουλευτές της περιφέρειάς μας ώστε να συμπεριληφθεί η δυνατότητα χρηματοδότησης προγραμμάτων της ΤΕΔΚ από την Τεχνική Στήριξη του ΕΣΠΑ κατά προτεραιότητα και όχι να καλύπτεται μόνο από ιδίους πόρους των ΟΤΑ όπως προβλέπει το τρέχον νομοσχέδιο (που συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή).
  • Επειδή το ΕΣΠΑ χρονικά συμπίπτει με το διάλογο για το νέο «Καποδίστρια β’» θα θέλαμε να μάθουμε το οριστικό σχέδιο νόμου και τις προθέσεις της πολιτείας το αργότερο στο ερχόμενο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ στην Κυλλήνη διαφορετικά οφείλουμε ως ΟΤΑ να προχωρήσουμε στο σχεδιασμό με την υπάρχουσα διαμορφωμένη κατάσταση, διότι στο ΕΣΠΑ έχουμε καθυστέρηση κατά ένα έτος (η υλοποίησή του άρχισε το 2007) και υπάρχει ορατός κίνδυνος να χάσουμε πόρους. Το ενδεχόμενο αυτό επιτείνεται και από την εμπροσθοβαρή κατανομή των πιστώσεων του 4ου ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας κυρίως στα πρώτα χρόνια υλοποίησής του. Αυτό θα σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν οι απαραίτητες συναινέσεις για τον «Καποδίστρια β’» ιδιαίτερα από τους ΟΤΑ που έχουν προγραμματίσει έργα με βάση τα σημερινά διοικητικά τους όρια. Αναφέρω ενδεικτικά έργα ΣΔΙΤ, βιολογικούς καθαρισμούς, κ.ά.

Κυρίες και κύριοι, οφείλουμε να τρέξουμε. Να δούμε την ουσία. Να αφήσουμε προσωπικές στρατηγικές ή στρατηγικές που αφορούν στενά και μόνο τα συμφέροντα του οίκου μας. Το 3ο ΚΠΣ μας έμαθε πολλά κυρίως στην ανάπτυξη συνεργασιών. Πρέπει να κερδίσουμε το επόμενο στοίχημα που είναι η αναβαθμισμένη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο αναπτυξιακό γίγνεσθαι του τόπου μας.

Μαυροματίδης Δημήτριος

Μέλος Δ.Σ. ΤΕΔΚ Κοζάνης

Ηλεκτρολόγος Μηχανικός


Συνέδριο ΚΕΔΚΕ στην Κυλλήνη για «Καποδίστρια β’»

Στο Συνέδριο της ΚΕΔΚΕ στο Κάστρο Κυλλήνης, 14-16 Νοεμβρίου 2007, θα γίνει η αποσαφήνιση των θέσεων της αυτοδιοίκησης και της κυβέρνησης για τον «Καποδίστρια β’».

AddThis Social Bookmark Button